bulan ramadhan...  

Posted by azheazam

selamat berpuasa buat sume..

in this holy month of RAMADHAN, aku nak kurangkan bercakap,
lagi banyak bercakap lagi banyak yang tak bermanfaat aku cakap...
lagi banyak tak bermanfaat, lagi banyak kesilapan...
lagi banyak kesilapan nanti lagi banyak la dosa...
cukupla dengan dosa² aku yang selama ni dah terlalu banyak...
huhuhuuu...

bulan ramadhan ni jugak, aku nak belaja sebaik mungkin untuk menjadi mutiara tulen..
tak mo dah yang tiruan, celup² ngan plastik... aku rasa dah lebih dari sampai masa pun...
ikhlas dari hati aku, lebih lama aku berusaha mendalami agama yang aku anuti dari lahir ni...
lagi tenteram hati aku, lagi kurang amarah aku... dan aku sememangnye terkenal dengan sifat pemarah dan cepat melenting...
aku tak bleh janjikan aku akan terus berubah dan kekal selamanya, aku harap begitulah..
tapi yang utama kat sini, aku nak berusaha....

from amieheidi jugak aku ada baca yang bukan lelaki sahaje kena menjaga pandangan, perempuan juga.. :)
nampaknye lepas ni, aku kena la turunkan pandangan dari pandang anak² ikan mantap² yang sememangnye bersepah di yard ni (eish payah ni) .. tapi kalau terpandang, sekali tu rezeki.. :)

dalam minggu² terakhir sebelum puasa ni, aku banyak diuji.. kawan² rapat dan family aku ada yang sampai risau, kenapa malang bertimpa kat aku ni.. mula dengan henset aku yang hilang.. cuai, aku letak atas bumbung kete waktu borak² ngan kawan dan kemudian aku lupa nak amek, sebenarnya waktu letak henset tu atas kete tu dalam hati aku dah terdetik yang aku akan lupa henset ni dan akan hilang, tapi besar kuasa tuhan, dah ditakdirkan bukan rezeki aku lagi k800 tu, aku letak jugak.. aku halalkan la pada siapa yang jumpa tu, anggapla tu zakat harta dari aku.. (ayat² orang yang cuba untuk redha)

pastu sehari sebelum merdeka ritu plak, aku pi parking kete kat depan opes, ntah la apa kena aku, kete dah berhenti, tapi kaki aku macam di luar kawalan gi tekan pedal minyak kuat² (kete auto maa), apa lagi, terngiang² la bunyi dentuman yang memecah hening pagi pukul 8 di yard b telok ramunia, ehehehe.. aku langgar dinding opes maaa, dah la dinding opes aku besi, akibatnye.. main jonkang-jongket la bonet aku, bumper pun lekuk cam dah bleh takung air, alhamdulillah lampu depan tak pecah, dan yang paling aku bersyukur, aku tak apa².. walaupun kuat hentaman tu, aku sehat je.. cat aku seb baek tak tanggal kat bonet tu sebab ada pasang bendera, JALUR GEMILANG saved my car paint!! eheheeheh, aku cam terkejut beruk laa, tapi kalau aku jadik beruk pun tak guna gak, tak bleh reverse balik pun, jadi aku pun anggap la itu balasan tuhan cash bagi kat aku sbab aku cakap kete waja putih kat simpang tadi tu bodoh, masuk tak bagi signal.. dan sebenarnye kalau pagi² gi keje tu, aku selalu menaikkan darah orang dengan skill drive dah lambat nak masuk keje aku tu... ni sume balasan hasil sumpahan orang² kampung yang aku dah kumpul hari²... alhamdulillah aku masih boleh bernafas dengan jayanya hingga kini... tobat tak buat dah!!!

ntah apa la terjal sangat aku ni, dari start akil baligh sampai la ke laa, aku ni tak pernah nye nak dapat semayang terawikh tu buat penuh kecuali time cuti umum tu laa.. ada je alasan aku, dah nama pun alasan, banyak je idea aku menciptanya, tapi tahun ni, aku nak cuba... selagi termampu dan terdaya, aku nak buat jugak semayang terawikh ni.. kalau pikir balik pun, tak buat terawikh buat apa je time tu, tengok tv? shopping? tu sepanjang tahun pun bleh buat.. tapi terawikh ni, bulan ni je... sekali ni je setahun..hemm motivasi diri, renung² kan dan selamat beramal!!!

pada kawan² aku yang tak abes² nak berdebat politik tu, kurang²kan la.. berhati-hati dalam pertuturan, nak debat punya pasal pun... ingat la kerana sesungguhnya yang hak dan yang batil itu hanya Allah yang mengetahui apa yang disembunyikan.. janji DIA di akhirat itu kekal benar, terlepas kat dunia, akhirat tak ada jalan keluarnya... apa² sekalipun, kita orang ISLAM, ada agama yang lengkap, balik la pada ISLAM, mesti ada penyelesaiannya.. (mesti ada orang nak cakap aku sokong PAS la tu) terpulang laa, hati masing², lu ngan tuhan je yang tau.. yang penting, UNDI ANDA ADALAH RAHSIA!!! hahahahaha :p

eheheheeh.. aku plak lagi banyak bercakap, kata nak kurangkan, huh...
kalau ada aku tersinggung sape², aku mintak maaf banyak².. bukan niat aku..
blog ni macam online diary aku jee, tak ada kepentingan pada sape²..eheheheh

hari ni nak buka pose apa ea???

adios,

xoxo

This entry was posted on Thursday, September 04, 2008 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments