hari ini hari rabu  

Posted by azheazam

from kak riri's email:


the writings a bit blurry, but still readable.. i like that, especially the last part, hehee... mentioning the word baby, aku sedikit kegelabahan last week...

i was feeling nausea, dizzy and blackout for a few days.. since tarikh² tertentu turut menyokong, we bought a pregnancy test kit.. and the result:


hehehe.. cuak yang bukan², it turns out aku hanyalah mengalami indigestion dan menyebabkan kembung berangin satu badan.. bukan kembung anak orang.. eheehe

i found this in my office, dalam salah satu drawer antara dua orang staff ofis aku yang dah resign:


giler aaah!!! tapi itu gambar hiasan.. aku jumpa bungkus kain kuning, ikat atas bawah, macam gula².. mati hidup balik aku tak akan sentuh, apa lagi nak bukak!!

aku inform kat mak cik cleaner aku,

aku: kak esah nak tengok magic tak?

kak esah: apa dia?

aku: *seraya membuka laci* ni haa, saya jumpa masa kemas2 laci ni....

kak esah: eh, apa ea, rasa seram sejuk badan ni haa..

apa lagi, tepon la ghost buster.. eheehe.. datang la ghost buster .. dengan sekalian audience berbondong².. am pun datang, dan mus juga.. ni aku yang panggil.. abang tu memang mahir dalam bab² supernatural ini..

dia yang amek dan bukak, am suh dia bukak kat luar, tapi tak sampai, depan pintu dah bukak dah.. ehehee.. dalam kain kuning itu ada ayat.. dalam tulisan jawi, am sempat baca sket je sebelum abang tu terus tutup dan lipat balik.. dia hanya nampak perkataan " aku mohon...."
abang tu cakap, ni tak ada apa, orang yang buat ni mintak dia sentiasa dilindung, supaya orang tak bleh kacau dia.. macam pendinding laa.. agak tak cukup lagi ke dinding office ni nak tambah dinding lagi.. AMARAN KERAJAAN MALAYSIA: MEMPERCAYAI TANGKAL DAN AZIMAT ADALAH SYIRIK DAN HARAM DI SISI ISLAM.

aku sebenarnya tak tau apa nak rasa.. aku mungkin masih terkejut.. seraya menjadi hilang ingatan.. kenapa aku yang kena jumpa di waktu menjadi the last man standing di dalam office itu.. akibatnye? aku bukak je pintu office aku sendal ngan fire extinguisher.. lantak laa confidential ke tak confidential office aku tu.. heheheee..

aku memasak lempeng dua hari lepas, cubaan pertama.. lagu exist - "oh goreng lempeng, lempeng yang hangus" ----> at least lempeng dia ada rupa lempeng laa.. lempeng aku dah macam jemput².. apa hal ntah... am makan jugak.. kesian laa dia.. tadah aje laa...

aku nak sambung balik aktiviti mengemas office.. harap² jangan la aku jumpa lagi yang bukan²..
kena mandi bunga plak aku nanti nak naik semangat.. ehehee.. malam ni balik rumah mak.. ergh.. esok kena bangun awal... kalau duk rumah sendiri, aku ngan am memang liat bangun awal.. bertolak².. hari² masuk keje 8.10am.. tunggu aje laa warning letter.. ke aku bagi resign letter dulu?? eheheee.. doakan la aku murah rezeki.. bleh aku buat lempeng banyak² lagi sampai pandai... amin...

adios,
xoxo

This entry was posted on Wednesday, February 25, 2009 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments